Werkwijze Miranda Muurschilderingen
Door het plaatsen van een opdracht verklaar je akkoord te zijn met de werkwijze van Miranda Muurschilderingen.
Mijn werkwijze voorkomt verkeerde verwachtingen en geeft beide partijen duidelijkheid en zekerheid.
Naam ondernemer: Miranda van der Venne
Bedrijfsnaam: Miranda Muurschilderingen
Gevestigd in: Venhorst, Brabant
E-mailadres: mirandamuurschilderingen@gmail.com
KvK-nummer: 81283008
Btw-identificatienummer: NL003559023B12
Rekening nummer: NL 44 KNAB 0604 5527 77
1. Contact
2. Prijsaanvraag
3. Wachttijd en Afspraak maken
4. Voorbereiding van de opdracht
5. Op de dag van afspraak
6. Oplevering
7. Betaling
8. Reserveringskosten/Aanbetaling
1. Contact
Via mail, contactformulier of app ben ik bereikbaar. Op die manier kan ik altijd teruglezen wat er is besproken om mij goed te kunnen inlezen en voorbereiden.
2. Prijsaanvraag
Ik heb geen prijslijst met vaste tarieven. Elke schildering is maatwerk en voldoet aan de wens van de opdrachtgever. Prijs wordt vaak bepaald door gedetailleerdheid, ondergrond en de grootte. Over het algemeen komen prijzen uit tussen de 250 en 800 euro, uitzonderingen of grotere opdrachten zijn vaak tegen meerprijs mogelijk.
Om je een richtprijs te kunnen geven heb ik de volgende informatie nodig:
- Voorbeeld of idee van wat je op de muur wil
- Is de muur glad, wit of gekleurd. Dus de soort ondergrond.
- Je postcode of woonplaats voor bepaling van de reiskosten.
Daarna is het handig om te weten wanneer de muurschildering klaar moet zijn, bijvoorbeeld als er een uitgerekende datum mee telt of een andere deadline.
Een afgegeven richtprijs is 2 maanden geldig, met voorbehoud van prijswijzigingen van materialen. Prijs is inclusief materiaal en btw.
Voor particuliere opdrachten in een woning ouder dan 2 jaar dan is de btw 9%.
Is de woning jonger dan 2 jaar (nieuwbouw) of betreft het een zakelijke opdracht dan bedraagt de btw 21%.
3. Wachttijd en Afspraak maken
De gemiddelde wachttijd is 3 tot 4 maanden, wees dus op tijd met het maken van een afspraak. Wel wordt soms een opdracht verzet of er valt een afspraak uit, dan kan het indien mogelijk wel eerder.
Zijn we de inhoud van de opdracht overeengekomen en wil je een afspraak inplannen dan kijken we samen naar een mogelijke datum.
Ik noteer dan je naam, adresgegevens en 06-nr (voor het geval er onderweg op de dag van afspraak vragen of bijzonderheden zijn). Je mag tot 2 weken voor de afspraak nadenken over wat je wil op de muur.
4. Voorbereiding van de opdracht
In de week voor de afspraak hebben we dan weer contact, mogelijk eerder bij vragen. Dan stemmen we nog even af of er veranderingen zijn in de opdracht.
Het is prettig als er de dag dat ik kom schilderen een huishoudtrapje aanwezig is.
Afhankelijk van de grootte of hoogte van de opdracht zal ik vragen of er een extra grote trap aanwezig is indien nodig.
Verder spoel ik penselen in een wastafel met stromend water op bijvoorbeeld de badkamer indien mogelijk. (Een emmertje met water is helaas niet voldoende indien er nog geen wastafelvoorziening aanwezig zou zijn).
Meestal ben ik rond 9 uur op afgesproken locatie aanwezig. Afhankelijk van afstand en grootte van de opdracht kan hiervan worden afgeweken. Ook dit geef ik tegen die tijd door.
5. Op de dag van afspraak
Zodra ik er ben bespreken we samen de ruimte, de inhoud van de opdracht en verdere vragen of bijzonderheden. Mocht je nog iets willen wijzigen in de opdracht dan kan dat eventueel in overleg op de dag dat ik kom schilderen. Het kan zijn dat dan ook de prijs veranderd, gezien meer of minder werk.
Het is fijn indien er meubels staan (meestal staat er wel een commode), dat ik deze afdek om mijn materialen op te leggen. Dit werkt prettig en ik zal natuurlijk met uiterste voorzichtigheid hiermee omgaan.
Zijn er nog geen meubels aanwezig in de ruimte, dan is dit ook geen probleem, wel is het handig als we dan even markeren waar eventuele meubels komen te staan of wat de afmetingen zijn, zodat ik hiermee rekening kan houden. Eventuele kans op schades is voor eigen risico van de opdrachtgever.
Ik heb alles bij me, van schilderspullen, een radio tot lunch. Lunchen doe ik meestal tussen het werk door net hoe het uitkomt, een bakje koffie of iets fris kan ik natuurlijk wel waarderen 😊.
6. Oplevering
Zodra de schildering klaar is overleggen we samen of alles naar wens is en of de opdracht kan worden afgerond.
Zijn er dingen die je anders wil, geef dit dan aan zodra je het bedenkt of ziet, dan kan ik dit zo goed mogelijk aanpassen waar mogelijk, zodat ik naar huis kan gaan als alles naar wens is.
Hoewel ik altijd zal proberen het voorbeeld of idee zo goed mogelijk uit te voeren kan het eindresultaat altijd enigszins afwijken. Het is en blijft handwerk.
Ik ga er dus van uit dat als ik de schildering heb opgeleverd, dat je tevreden bent met het eindresultaat en geen toevoegingen of aanpassingen meer wenst.
Mocht je toch nog iets erbij of anders willen, dan gelden deze aanpassingen als nieuwe opdracht waarvoor ik een nieuwe offerte zal maken. Dit is ook de reden, dat ik het prettig vind als je zelf aanwezig bent bij de oplevering. Als je niet aanwezig bent bij de oplevering is dit voor eigen risico.
7. Betaling
Nadat alles is afgerond en opgeruimd gaan we over tot betaling volgens afspraak. Het bedrag mag direct contant worden voldaan of anders in overleg per betaalverzoek of bankoverschrijving. De factuur volgt eventueel via email.
8. Reserveringskosten/Aanbetaling
Bij het maken van een afspraak vraag ik vooraf of ik een betaalverzoek mag sturen voor reserveringskosten of aanbetaling.
Dit is ter voorkoming van afzeggen. Het bedrag wordt bij afronden van de opdracht in mindering gebracht op het totaalbedrag.
Mocht de afspraak niet door (kunnen) gaan dan mag je een nieuwe afspraak maken of de opdracht On Hold zetten. De opdracht dient wel plaats te vinden binnen een jaar vanaf de datum van betaling van de reserveringskosten. Gaat de afspraak niet door dan zal niet worden overgegaan tot terugbetaling.